صفحه محصول چیست؟

توضیحات برای عکس ثبت نشده

صفحه محصول به صفحه ای گفته می شود که در آن صفحه مشخصات کامل یک کالا جلوی چشم مشتری نشان داده می شود تا وی بتواند آن را به سبد خرید خود اضافه کند و مراحل خرید را یک به یک انجام دهد. یک خریدار هنگامی که به صفحه محصول شما وارد شود مشخص است که توانسته اید وی را جذب کنید. به زبانی ساده تر مستری از محصول شما خوش ش آمده و قصد خرید آن را دارد. چنانچه یک صفحه محصول دارای ویژگی های مناسبی باشد مطمئنا در کمتر از یک دقیقه مشتری نسبت به خرید آن کلا اقدام خواهد کرد. اینجاس ت که اهمیت صفحه محصول برای یک سایت فروشگاهی مشخص می شود. فروش آتلاین در گرو ایجاد صفحه محصول استاندارد و کارآ می باشد. مسلما پس از ورود مشتری به صفحه محصول شما یکی از این واکنش را انجام خواهد داد: یا از کالای شما رضایت دارد و خرید را انجام می دهد. یا اینکه شما نمی توانید وی را به خرید متقاعد کنید و در سایتی دیگر به دنبال آن خواهد گشت. برای اینکه کمترین میزان از دست دادن مشتری را داشته باشید تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.
مشخصه و ویژگی های یک صفحه محصول ایده آل شامل این موارد می شود: نام کامل محصول:
نام محصول به وضوح باید مشخص باشد. نام محصول می بایست ساده و به دور از به کار بردن الفاظ ثقیل و سنگین باشد.
شیوه ارسال محصول: برای اطلاع از شیوه ارسال محصول درست در کنار محصول معرفی شده موارد مهم (مانند زمان ارسال، هزینه ارسال، قوانین ارسال، و ...) را به صورت مختصر ذکر کنید.
موجودی کالا در انبار: موجودی یا عدم موجودی محصول خود را می توانید در یک باکس کنار محصول با استفاده از یک تیک یا یک ضربدر مشخص کنید.
داستان سرایی درباره محصول: یک داستان کوتاه درباره محصول که با برند تان نیز مطابقت داشته باشد را بیان کنید تا جذابیت خرید محصول را دو چندان کنید. 


توضیحات برای عکس ثبت نشده

محتوای صفحه محصول چگونه انتخاب شود؟

محتوایی که برای یک کالا در صفحه محصول آورده می شود از دو جنبه قابل اعتنا ست. از دید سئویی، بارگذاری محتوای تولیدی و به اصلاح "یونیک" می تواند سبب بالاتر آمدن صفحه محصول شما نسبت به سایر رقبای تان می شود. از جنبه ی مشتری مداری نیز ایجاد محتوای مناسب برای صفحه محصول می تواند سبب اعتماد خریدار به سایت شما شود که نتیجه ی آن کسب درآمد بیشتر از سایت فروشگاهی تان خواهد بود. ۸ نکته اصلی برای ایجاد محتوای مناسب صفحه محصول وجود دارد که به اطلاع شما عزیزان می رسانیم. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

توضیحات برای عکس ثبت نشده

۱) شناخت مخاطب سایت شناخت صحیح مخاطب و گروه هدف، اولین گام برای ایجاد محتوای صفحه محصول می باشد. شما باید بدانید کدام یک از ویژگی های محصول تان بیشتر مورد توجه خریداران خواهد بود. پس درک خواسته های مشتریان از اولویت برخوردار خواهد بود. یکسری پرسش را برای خود ایجاد کنید و با پاسخ به آن ها اقدام به نگارش محتوای صفحه محصول کنید. سؤالاتی از این قبیل: مشتری به چه طریقی به صفحه محصول سایت ما هدایت شده است؟ در مجموع چه چیزی می‏ تواند برای مشتری جذاب باشد؟ چرا باید مشخصاً جذب صفحه معرفی محصول سایت ما شود؟ این شخص چه توصیفی از کالای ما برای دوستانش خواهد داشت؟ کدام ویژگی ها یا مزایا می تواند برای او جالب تر باشد؟ سعی کنید به درستی به این سؤالات، جواب دهید تا محتوای صفحه محصول خود را بهینه سازی نمایید.
۲) تمرکز بر روی مزایا و ویژگی های محصول صاحبان کسب و کار های مختلف می خواهند تمامی محصولات شان را به بهترین نحو ممکن به اشتراک بگذارند. همه ی فروشنده ها مدعی این موضوع هستند که محصولات و خدماتی که به مشتریان ارائه می کنند بسیار خاص، منحصر بفرد و بی نظیر است! ولی باید در نظر داشت که مطمئنا خریداران به یکسری ویژگی های عادی توجه چندانی نمی کنند. سودمند بودن کالای تان برای مشتری بسیار مهم است و شما باید بتوانید وی را متقاعد نمایید که این سودمندی صرفا در کالای شما خلاصه شده است. اطلاعات واقعی را به مشتری خود بدهید تا ویژگی های درست کالای خود را به وی منتقل کنید. بیان کردن حقایق در مورد محصولات می تواند تضمین کننده ی این مطلب باشد که مشتری، کالای سایت شما را برای بهبود زندگی اش مناسب قلمداد کند. اعتماد مشتری به سایت شما سبب می شود تا دیگر دوستان و آشنایان خود را نیز به خرید از سایت تان ترغیب کند. هر مشتری می تواند بهترین مبلغ برای سایت شما باشد و مشتریان بیشتری را به جمع خریداران قبلی اضافه کند.
۳) بیان یک داستان کوتاه در مورد محصول صفحه محصول در شرایطی ایده آل و خاص می باشد که به همه ی جزئیات مربوط به محصول به درستی اشاره کرده باشد. شما باید ویژگی های محصول را چنان بیان کنید که مشتری را به خرید واردار کنید. شک نکنید که احساسات به هنگام خرید بر خریدارات تأثیر می گذارد. پس تلاش کنید که قسمت توضیحات محصول را برای برانگیختن احساسات مشتریان مورد استفاده قرار دهید و از آن بهره ببرید. حتما می پرسید چگونه باید این کار را انجام داد؟ جواب خیلی ساده است: با از بین بردن تمام نقاط ابهام دار ذهن مشتریان. به عنوان مثال می خواهید در سایت خود قهوه ترک را به فروش برسانید. اینجا می توانید یک داستان کوتاه در مورد این نوع قهوه و تأثیرات آن بر خلق و خوی افراد صحبت کنید. می توانید بگوئید که کدامین فرد مشهور دنیا به خوردن قهوه ترک بسیار علاقمند بوده ایت و بهترین روش سِروِ قهوه ترک چگونه است. با این کار ساده می توانید به لحاظ احساسی به مشتریان خود نزدیک و نزدیک تر شوید و نتیجه این عمل، خرید


۴) انتخاب لحن مناسب برای عرضه محصول یک آزمایش انجام دهید. مطالب نوشته شده در صفحه محصول را با صدای رسا و بلند برای خودتان بخوانید و ببینید که آیا از این جملات لذت می برید یا خیر؟ ببینید لحن شما زیاد رسمی و خیلی خودمانی نباشد. تلاش کنید تا اندکی از روح شاعرانگی را چاشنی کار کنید و رنگ و لعاب بیشتری به مطالب خود بدهید. بهره گیری از یک لحن دوستانه و به دور از زیاده گویی، این امکان را به مشتری تان می دهد تا با برند شما ارتیاط برقرار کند. انتخاب لحن دوستانه، صمیمی، و هیجان انگیز می تواند مشتری را در صفحه محصول شما میخکوب کند. نکته مهم این است که برای تمامی محصولات خود از یک لحن ثابت استفاده کنید.

توضیحات برای عکس ثبت نشده

۵) بهره گیری از واژه های تأثیرگذار در زبان فارسی یکسری کلمات و واژه ها وجود دارند که می توانند واکنش های احساسی در افراد ایجاد کنند. این واژه ها توانایی دارند تا فروش شما را به خوبی افزایش دهند. چنانچه به صورت آگاهانه و کاربردی از این واژه ها بهره ببرید می توانید مشتریان خود را متقاعد نمایید تا هر چه سریعتر نسبت به خرید اینترنتی از سایت فروشگاهی شما اقدام کنند. مشتریان نمی توانند در برابر واژه هایی مانند خیره کننده، جذاب، هیجان انگیز، جادویی، قهرمان، معجزه، موفقیت، شگفت انگیز، شجاعت، تکان دهنده، نمایش پر شکوه، و ... مقاومت چندانی کنند. بهره گیری از واژه های تأثیرگذار به جای خود می تواند سبب شود که مشتری فراموش کند قرار است

میز مدیریت کلاسیک
آینه مدرن
آینه طرح مدرن و لوکس
میز کنسول و سایدبورد کلاسیک طلایی نقره ای
آینه تایلی